Skrive en roman.

Lørdag den 20.01.2024

 

Skrive en roman

Det beste er om en har opplevd det fiktive en dikter opp.

Eller dikter og dikter. Det blir ikke levende og troverdig om en dikter uten å ha en eller flere røde tråder fra virkeligheten spunnet inn i diktningen.

Hvor kom alt fra i trilogien om LIVET I LIBYGD?

Dersom jeg ikke hadde sittet og lyttet til gammelkara, når de diskuterte, kunne jeg ikke skrive så livaktig om Gammelkara på Libygd kafe.

Eller som gartner av profesjon, vite hva god matjord er.

Om jeg ikke selv hadde vært en kakemons, kunne jeg aldri ha beskrevet Arne Kampens sug, når det luktet julebakst.

Langt mindre saueeiernes problemer og frustrasjon, om jeg ikke hadde snakket med dem, når jeg som rovviltkontakt for Statens naturoppsyn feltkontrollerte døde eller skadde sauer.

Ta gjerne en titt på min hjemmeside mogenslorentzenbok.com

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg