Skrive bok: Jeg sendte manus til fire store forlag. Ventet, ventet og ventet.

Lørdag 3 februar.

Et forlag gjorde seg bry med og svare.

Et høflig svar!

Takk for… AVSLAG.

Det virket på meg, som forlagene, knapt så på manus.

Mitt navn var et ubeskrevet forfatterblad.

Det er kjente navn som teller og selger.

De er så klart de rimeligste og mest gjennomslagbare å markedsføre.

Såpass kan jeg om markedsføring.

Det jeg skrev var kanskje i tillegg noe møl?

Når jeg setter i gang en prosess er jeg vanskelig å stoppe. Litt som mitt ene barnebarn. Hun var 6 år, vi gikk tur, og snakket om livet: du bestefar, man skal aldri gi opp.

Dette var ingen dum leveregel. Jeg takket for den og ga aldri opp, og så etter andre muligheter.

Det er i motbakke det går oppover. Denne kan også brukes i motgang, om en vel og merke ikke sklir den letteste vegen nedover og gir opp.

Jeg famlet i blinde litt hit og dit. Så kom jeg på en gammel bekjent som hadde utgitt bøker og kontaktet ham.

Du kan da forsøke deg som indieforfatter.

Stifte ditt eget bokforlag og utgi boka selv. Søk på nettet, jeg mener å huske det er noe som hetter BoldBooks, de ha konsulenter som kan hjelpe deg gjennom alle prosesser i en bokutgivelse. For å gjøre en lang «tenke og vurdere historie» kort.

Jeg satte i gang og undersøkte.

Følg med på torsdag og se hvordan det gikk.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg