På torsdag var jeg opptatt av oldiser, seniorfeller og den fantastiske tiden vi lever i.

Lørdag den 07.10.2023

 

Det er jeg selvsagt fortsatt, men klarer jeg å etterleve?

Jeg tar det ikke for en selvfølge at jeg kan sitter på Kypros og via internett med noen tastetrykk snakker Face time med familien i Norge og jobber opp mot alle partnere, hvor de enn befinner seg via internett. og ser direkte tv og hører direkte radio fra Norge. Eller med noen tastetrykk er jeg inne på min norske bankkonto. For ikke å snakke om å sende brev med lynets hastighet, uten konvolutt med frimerker, til en mottaker hvor som helst i verden. Slikt var ingen selvfølgelighet i ungdommen. Det er forresten en stund siden jeg har kjent smaken av limet på baksiden av frimerker.

 Jeg nyter godt av internasjonalt samarbeid. Som norsk statsborger, med kypriotisk borgerbrev.

Jeg betaler med et smil 5,1 % av brutto pensjon til Helfo utland. Pengene går direkte ned til det kypriotiske helsevesen og jeg har samme rettigheter som innfødte kyprioter og helsevesenet her er de 5,1% verd.

 

Vil en til Norge en tur, er det enkelt og bestille og betale billetter. Det er 4,5 timers flytid direkte fra Larnaca til Gardermoen.

Ja og hva så? Hvorfor remse opp slike selvfølgeligheter.

Fordi, de ikke er noen selvfølgeligheter for en som har opplevd sveive-telefonen og håndskrevne julekort.

Eller som i god tid, måtte kjøre til nærmeste reisebyrå og bestille flybilletter.

Au-da! Der gikk jeg visst i seniorfellen igjen.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg