Klipp fra Livet i Libygd. – Sladder med uventa utfall.

Lørdag den, 19.08.2023

 

Dagny fortalte om alle ungene som var født i det siste.

«Det var da voldsomt som du interesserer deg for parring og yngling for tiden? Savner du kanskje en skikkelig pikk», sa Amalie syrlig. Dagny så sjokkert på henne.
«Hvor våger du! Du skulle holde deg for god til å si slikt. Jeg som har vært tro mot min Oliver i alle år. Også etter han døde. Du derimot! Tror du ikke jeg veit hva du drev med på sangerstevnet i sommer. Var denne brattbygdpikken bedre enn Kristian sin?» sa hun, og pekte på Amalie i sinne.

Klara tidde av forskrekkelse, for nå var det krig. Amalie ble rød i fjeset, og spratt opp så kaffekoppen veltet.
«Hva beskylder du meg for, din motbydelige sladrekjerring», skrek hun og for på dør.

«Han heter Willy», ropte Dagny etter henne.

Helvetes Dagny, hvordan kan hun vite

 

 Boken er å få kjøpt i bokhandelen din eller i nettbokhandler, Da får du den i postkassen til en hyggelig pris.

 

Gå gjerne inn på min hjemmeside om du vil vite mer.

www mogenslorentzenbok.com

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg