Hva skjer videre, blir det en trilogi spurte en leser?

Torsdag den, 31.08.2023

 

Jeg ville spurt om det samme.

For det kan jo ikke stoppe her og jeg har mye stoff lagret.

Så jeg gikk noen runder rundt meg selv og bankkontoen, for bokutgivelse koster. Bøkene skal selges og da helst så mange at utgiftene blir dekket.

 Livet blir kjedelig om en ikke tør våge iblant.

Så jeg satte i gang, snart hadde jeg manusutkastet til andre boken om LIVET I LIBYGD.

Det fikk tittelen LIVET I LIBYGD går sin gang.

Det dukket stadig opp nye hendelser. Det var moro og følge dem videre. Selv om jeg iblant mistet styringen på den mest utagerende.

 Ting tar tid og et manus tar veldig lang tid, om en skal få med seg alt hele persongalleriet til enhver tid driver med. En må skrive det med flyt og en viss spenning, så ikke leseren faller i søvn av kjedsommelighet og siden gir bort boka til noen hun eller han ikke liker.

 Frem til i dag er alt på stell og i rute

Coveret ble ferdig i god tid.

Papirutgaven har ISBN nr. 978-82-692972-2-5

E-bok har ISBN nr.978-82-692972-3-2

Redaktøren, språkvaskeren og korrekturleseren er ferdige med sine gjennomganger, og jeg med en masse etterarbeid og finpussing, før ombrekking, trykking.

LIVET I LIBYGD går sin gang. Fremstår nå som en herlig, folkelig bok, skrevet i en fin muntlig form og flyt. Forfatterens fortellerstil, som fastholdes gjennom hele boken, passer godt til innholdet og forsterker beskrivelsene av de fargerike personlighetene i en bygd preget av konservatisme, nytenking, avindsjuke, humor, sladder, bygdedyr, gamle gubber, tøffe damer, sorg, savn, jakt, kjærlighet, forviklinger og nye tider.

Den geografiske beliggenheten er imidlertid ikke særegen for Gudbrandsdalen, da det finnes Libygder hvor som helst i landet. Også bymennesker med røtter til bygda vil kjenne seg igjen.

 

Om forfatteren 

Mogens Lorentzen (1944) fra Harpefoss i Sør-Fron er utdannet som gartner og naturoppsyn.

Med sine breispektra faglige bakgrunn er og som et kunnskapsrikt og ekte friluftsmenneske, skriver han meget virkelighetsnært og gjenkjennelig, for alle med kjennskap til bygdelivet og de ulike personlighetenes profesjoner og hobbyer. Ikke minst bygdefolks sterke tilknytning til naturen og de fire årstider. Sa konsulentene i Boldbooks

Boka utkommer i oktober og du skal få noen små smakebiter på lørdag, i håp om at de skjerper appetitten.

Jeg minner om min egen hjemmeside. Ta gjerne en titt www.mogenslorentzenbok.com

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg