Her om dagen fikk jeg spørsmålet: hvorfor ble du forfatter i din alder?

Torsdag 01.02.2024

 En trenger da ikke være utgått på dato, fordi en fyller 80 år.

Dikting og skriving er god hjernetrim.

Jeg trives med og skrive og legger opp dagene deretter.

Da hjernen fungerer best om morgenen, starter dagen med en skrive økt.

Selv om det er dårlig business og være indieforfatter slik som jeg er. For vi små forfattere og forlag er nesten sjanseløse mot de store forlag. Så har det blitt en hobby og livsstil.

 

I min første bok: Fortellinger om folk og livet i og med naturen, tok form.

Startet jeg med å fortelle om min reise i naturen. Fra min oppvekst i etterkrigstidens Sør-Jylland og videre fra stuedøra og til høgfjellet i mitt nye hjemland Norge.

Ispedd ulike naturtro fortellinger, der jeg etter et langt liv i og med naturen, kunne gi realistiske beskrivelser av dette med og være under huden, på naturen og tett på dens innvånere.

Et kapitel omhandler mitt genetiske opphav. Villreinjegerene som levde på sletten ovenfor Svartehavet og siden fulgte villreinen på dens vandring opp gjennom Europa til Skandinavia.

Samt fortellinger om folk som levde tett på og av det naturen ga.

Etter et godt halvår med skriving 5 til 6 timer hver dag. Hadde jeg et råmanus på 55.000 ord. Samt en masse ubesvarte spørsmål, om den videre vegen med bokutgivelse.

 

Gå gjerne inn på hjemmesiden og ta en titt. www. mogenslorentzenbok.com

Se neste blogg på Lørdag.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg