Forfatteren jobber nå med manus, til den siste boka i LIBYGD trilogien.

Lørdag den, 16.09.2023

 

 Den fikk tittelen. LIVET I LIBYGD i stadig forandring, og utkommer i oktober 2024.

 

 

 

Selv om gradestokken viser over 35 C. og solen skinner fra en skyfri himmel dagen lang, lir jeg ingen nød. En fin bris inn fra Middelhavet, gir en behagelig gjennomtrekk i døråpningen ut til balkongen. Jeg har ikke bare en fin utsikt fra kontoret, men også kort veg ned i svømmebassenget rett bak hekken, om jeg trenger en pause og litt trim.

Men oppvokst med et lunefullt og stadig skiftende været i Norge, blir til jeg stadighet forundret over det stabile vær her på øya.

For å si det enkelt:

«Det er som noen har satt en osteklokke med sol fra skyfri himmel over øya i 6-7 måneder».

 

 

 

 

 

Imens skriver jeg videre:

 En nye libygding ble født i rakettfart på badet, svigermor som har tatt imot tusen lamunger var fødselshjelp.

 Amalie Sand møter seg selv i døra. men hun skal ta igjen overfor denne tufsen til ektemann.

 Kampengrenda er ikke gjenkjennelig etter at unge familier med barn flyttet ditt og skaper røre. Jeg bare nevner:

 Hippiene på Håkåseter, som slettes ikke er hippier, men geitebønder og kunstnere. De blir samtaleemner, mest på grunn av klesdrakten og Harry Potter briller.

 Hvem er den fåmælte Svensken og hva er det for et kvinnfolk han har funnet? Det harmelige med slike innflyttere er at en ikke kjenner slekta.

 

Noen foto til coveret er klare. Og tiden går med til stadige små-endringer og nye ideer som stadig dukker opp.

Siden tar redaktøren, språkvaskeren og korrekturleseren over og løfte kvaliteten, med nyttige kommentarer og kritiske merknader. Som gir meg nye runder med etterarbeid.

«Er dette ørkesløse arbeid ikke kjedelig?» spurte en bekjent.

«Jeg vil heller si det er moro og tiden flyr, særlig når jeg får det til å skje noe i bygda.

 

 

 

De unge i smedehuset reiste på fotosafari til Serengeti.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg