Den som tror at det bare er å sette seg ned og tvinge hjernen til å dikte opp og spytte ut stoff, tar feil.

Torsdag den 18. 01.2024

Den som tror at det bare er å sette seg ned og tvinge hjernen til å dikte opp og spytte ut stoff, tar feil.

Det må komme når hjernecellen som jobber med saken er klar til å spytte det ut. Og når er det? Ja, si det! Det kan være i bilen, på bussen, når en lager mat, eller ikke gjør noen verdens ting. Det bare sier Pling! Og så kommer det.

Det vil si at når jeg har skrevet noe halvferdig og det tilsynelatende er helt tomt i topplokket, Jeg får ikke til resten av fortellingen, eller avsnittet. Det er ikke mer å fortelle om. Og så plutselig en dag renner det ut. Da er det om å få skrevet ned, flest mulig stikkord, før det blir lagret i en eller annen celle, som jeg ikke har styr på, for da kan det bli ganske trælsomt og finne det igjen. Ja enkelte ganger kan det bli borte i lange tider, eller for godt.

Jeg har lært at jeg skal ta en pause og la hjernen, eller kanskje bare hjernecellen drive på i fred. Den jobber utrettelig dag og natt. Og har evnen til å gjøre flere ting samtidig.

 

 

Mine bøker kan du lese om på min hjemmeside  https://www.mogenslorentzenbok.com

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg