BoldBooks og deres konsulenter var løsningen.

 

Lørdag den, 27.05.2023

 

BoldBooks hjalp indieforfattere gjennom alle prosessene. Alt virket seriøst og jeg tok kontakt.

Vi Skype de første samtaler. Jeg fikk råd og veiledning om de ulike prosessene.

Manus skulle i første omgang Sendes til redaktørgjennomgang.

 


Coveret (eller omslaget om du vil), skulle utarbeides.

Jeg fant en del egnete foto og kontaktet designeren.

 

ISBN nummer skulle registreres.

Mitt bokforlag skulle registreres i Brønnøysundregisteret.

 

 

 

 

 

 

Ok jeg satte i gang. Det gjorde også en ny epoke i livet mitt.

 Hm. Men hvor gammel var du da? Vil sikkert noen observante lesere spørre.

Ikke for gammel, alder er jo bare noen tall, men for å svare på spørsmålet var jeg 78 år og oldefar. Jeg synes faktisk det er litt tøft at jeg ennå ikke er gått ut på dato og det virker inspirerende og ungdommelig på meg at jeg ikke lar meg stoppe ved tanken på denne håndbremsen.

Kanskje dette med, at det aldri er for seint, kan smitte over på andre seniorer i ulike andre sammenheng. I så fall vil det glede meg og få høre dette.

 Derfor lot jeg antakeligvis Peder Krøklvolden finne kjæreste og gifte seg da han var 88 år, i den andre boken i trilogien om LIVET I LIBYGD. Men dette er langt frem i tiden og jeg skal komme tilbake til Peder.

 

Da jeg etter mye finpussing følte manus var ferdig til eksamen, og sendte det til redaktøren, med bankende hjerte.

I ventetiden registrerte jeg mitt forlag og registrerte boken ISBN nr.

 

Samtidig som en designer utarbeidet forslag til bokens forside.

Jeg var bestemt på at det skulle være en del fotobobler på forsiden.

Fotoene skulle ha relasjoner til bokens innhold.

Vi samarbeidet godt og etter litt frem og tilbake endte jeg på dette:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg